Jednou ze zákazníky velmi oceňovaných služeb, které nakupování přes internet umožňuje, je sledování zásilky. Tuto službu samozřejmě nabízí i server eBay.
Jak a kde své zboží sledovat
Informace o svém zboží získáte jednoduše po přihlášení na server eBay, když v horním rohu obrazovky kliknete na ikonku My eBay a dále buď na ikonku Summary, či Purchase history. Objeví se vám konkrétní zboží s informací o tom, kdy jste ho objednali, číslem jeho objednávky a také předpokládaným termínem doručení. To ale není všechno, dozvědět se můžete i další dílčí informace, neboť vpravo od jména zboží se nachází několik malých symbolů, jejichž významy se dozvíte, když přes ně jednoduše přejedete kurzorem myši. Obvykle se zde nacházejí čtyři symboly, první znamená platbu, druhý odeslání zásilky, třetí vaše hodnocení prodejce zboží a čtvrtý, zda prodejce ohodnotil vás. V případě, že se symbol stane tučným, znamená to, že aktivita, kterou označuje, úspěšně proběhla.
V případě, že prodejce při odeslání zásilky uvede tak zvané trackovací číslo, uvidíte ho v modrém políčku pod nápisem „Estimated delivery“ a pokud na něj kliknete, můžete cestu zboží k vám sledovat podrobněji, v závislosti na službách, které nabízí společnost, která vaše zboží přepravuje. Pokud se vám trackovací číslo u vaší objednávky neobjevilo, mohou pro to být dva důvody. Buď prodejce zvolil pro přepravu službu, která trackování neboli sledování zásilky z nějakého důvodu neumožňuje, nebo ho jen zapomněl uvést. Můžete proto zkusit vašeho prodejce kontaktovat a o trackovací číslo ho požádat. Stačí k tomu jednoduše použít ikonku „Contact seller“.
Co dělat, když zboží nedorazí
Jednou z velkých výhod nakupování prostřednictvím eBay je existence tak zvané ochranné lhůty eBay. Tu můžete využít například i v případě, že předpokládaný termín doručení vaší zásilky již proběhl, nicméně vaše zboží do vašich rukou stále ještě nedorazilo. Můžete samozřejmě počkat ještě několik dní či týdnů, zda se zboží někde nezdrželo, ale doporučuje se nečekat déle než třicet dní od předpokládaného data doručení. Během této doby můžete totiž s prodejcem kvůli nedoručenému zboží otevřít spor. Jak to udělat?
Prostřednictvím Purchase history ve vašem účtu kliknete na ikonku s nápisem „I didn’t receive it“ a zde si můžete vybrat se dvou možností, zda chcete vrátit peníze (I want a refund), nebo zda chcete zaslat toto zboží znovu (I want this item). Prodejce má na reakci a případné vysvětlení potíží tři dny. Pokud vás během těchto dní nekontaktuje, můžete požádat eBay, aby do vašeho sporu s prodejcem vstoupil. Učiníte tak jednoduše prostřednictvím ikonky „Ask us to step in and help“, kterou u vašeho požadavku vidíte.